[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Podpisanie umowy z firmą Plasser & Theurer Export von Bahnbaumaschinen Gesellschaft m.b.H na dostawę 2 sztuk maszyn torowych do transportu materiałów sypkich typu MFS 120.
Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w dniu 26.02.2018 r. podpisała umowę z firmą Plasser & Theurer Export von Bahnbaumaschinen Gesellschaft m.b.H na dostawę 2 sztuk maszyn torowych do transportu materiałów sypkich typu MFS 120.
Dostawa zostanie zrealizowana w 2019 roku.
W związku ze znacznym zaangażowaniem PKP PLK S.A. w inwestycje odtworzeniowe oraz modernizację infrastruktury kolejowej, Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom sp. z o. o. we Wrocławiu pojęło decyzję o zakupie nowoczesnych o dużej pojemności transporterów materiałów sypkich celem maksymalnego wykorzystania zakupionej oczyszczarki RM 80 UHR. Oczekiwania takie spełniają transportery MFS 120 firmy Plasser & Theurer z Austrii.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=A0w9jcqgLfc”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Uzupełnienie obecnego składu o 2 szt. wagonów typu MFS 120 spowoduje możliwość wyłączenia ze składu pracującego przy maszynie typu RM-80 wagonów typu TMS. Takie rozwiązanie zaskutkuje skróceniem czasu potrzebnego na wywóz wysiewek, a tym samym lepszym wykorzystaniem oczyszczarki tłucznia. Mniejsza ilość wagonów w składzie, to także oszczędność zużycia paliwa i ograniczenia obsługi.
Niska wydajność transporterów materiałów sypkich typu TMS 40.01 odbioru wysiewek jest mniejsza w stosunku do odprowadzanych wysiewek z oczyszczarki typu RM 80, co wynika z dużej różnicy w prędkości przenośników taśm ; prędkość taśm transportera materiałów sypkich typu TMS wynosi 0,3 m/s a oczyszczarki RM 0,9 m/s. Transportery materiałów sypkich typu TMS 40.01 mają ponad dwukrotną mniejszą ładowność w stosunku do transporterów materiałów sypkich typu MFS 120. Takie rozwiązanie (czyli praca TMS z RM 80) jest mniej ekonomiczne.
Za wyłączeniem ze składu roboczego oczyszczarki RM 80, transporterów materiałów sypkich typu TMS – 40.01 przemawia także ich wysoka awaryjność, która wynika z dużego obciążenia mechanicznego, a co za tym idzie spadek jakości i szybkości wykonywanych prac. Wydłuża się okres zamknięcia toru.
Zwiększenie potencjału w segmencie transporterów materiałów sypkich zapewni pełną realizację usług w zakresie inwestycji i utrzymania dla Zakładów Linii Kolejowych.
Odbiór transporterów materiałów sypkich MFS 120 nastąpi w lutym 2019 r. , a włączenie do eksploatacji przewidziano najpóźniej w sierpniu – uwzględniono 6-cio miesięczny okres na uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji w UTK.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]