Oferta DOLKOM Sp. z o.o.
Przedsiębiorstwo istnieje od 01 kwietnia 1954 roku. Firma w obecnej formie organizacyjno – prawnej powstała z przekształcenia dotychczasowych zakładów PKP: Oddział Zmechanizowanych Robót Drogowych (DOM) i Oddział Napraw Maszyn (DOT) we Wrocławiu. Oba podmioty zostały połączone i przekształcone w spółkę prawa handlowego. Właścicielem udziałów są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Siedziba zarządu spółki mieści się we Wrocławiu przy ul. Hubskiej 6.
Spółka zatrudnia 480 pracowników różnych specjalności o najwyższych kwalifikacjach.
Firma oferuje następujące usługi i produkty:
- Modernizacje i rewitalizacje linii kolejowych, szczególnie w zakresie wymiany nawierzchni torowej, rozjazdów i napraw podtorza.
- Naprawy bieżące linii kolejowych przy użyciu posiadanych maszyn do robót torowych o dużej wydajności.
- Roboty związane z utrzymaniem infrastruktury kolejowej, szczególnie torów, rozjazdów i podtorza oraz diagnostyka nawierzchni i pomiary geodezyjne.
- Przeglądy i naprawy poziomu P2 do P5 pojazdów kolejowych specjalnych.
- Naprawy średnie i główne oraz usuwanie awarii maszyn do robót torowych, maszyn do napraw sieci trakcyjnej i innych pojazdów kolejowych specjalnych.
Budownictwo kolejowe
W ostatnich latach wykonywaliśmy prace na rzecz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:
- Wymianę nawierzchni na linii nr 274 Boguszów Gorce Zachód – Sędzisław, nr 143 Długołęka – Wrocław Psie Pole i Wrocław Nadodrze – Wrocław Mikołajów,
- Rewitalizację linii nr 355 Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie, nr 131 Kalety – Strzebień,
- Naprawę torów na linii nr 132 Święta Katarzyna – Wrocław Główny przygotowując linię do uruchomienia pociągów Pendolino, linii nr 132 Opole Główne – Opole Groszowice, naprawa główna przęsła zwodzonego mostu na linii nr 273 na rzece Regalica,
- Usuwanie skutków wykolejenia na linii 132 w st. Opole Zachodnie, zabezpieczenie skarpy nasypu na linii nr 296 Piekary Wielkie – Miłkowice,
- Modernizacja mostu nad rzeką Regalica na linii nr 351
W latach 2010-2012 zrealizowaliśmy rewitalizację linii kolejowych: Wrocław Zakrzów – Trzebnica oraz Szklarska Poręba Górna – granica Państwa na zamówienie samorządu województwa dolnośląskiego.
Spółka realizuje prace związane z bieżącym utrzymaniem linii kolejowych oraz torów stacyjnych dla zarządców infrastruktury oraz prace utrzymaniowe dla właścicieli bocznic.
Prace te wykonywane są przez nasze Sekcje Napraw Infrastruktury znajdujące się na terenie Dolnego i Górnego Śląska.
Sekcje te wykonują naprawy bieżące przy użyciu sprzętu do robót torowych o dużej wydajności a także roboty utrzymaniowe w zakresie torów, rozjazdów, podtorza oraz usuwania awarii nawierzchni kolejowej i podtorza.
Wchodzący w skład Sekcji Napraw Infrastruktury we Wrocławiu zespół specjalizuje się wbudowie, naprawie i utrzymaniu obiektów inżynieryjnych takich jak mosty, wiadukty, przepusty drogowe i kolejowe. Ponadto wykonuje roboty związane z budową i utrzymaniem peronów, przejazdów oraz obiektów kubaturowych.
Spółka oferuje składowanie materiałów nawierzchni kolejowej w Sekcji w Goczałkowie (powiat Strzegomski). W Sekcji wykonujemy również montaże i demontaże nawierzchni kolejowej wraz z transportem oraz segregacją materiałów.
Naprawami maszyn zajmuje się Zakład Napraw Maszyn. D zakresu działalności zakładu należy wykonywanie napraw głównych, rewizyjnych i awaryjnych maszyn do robót torowych w tym podbijarek UNIMAT 4S i pojazdów kolejowych specjalnych.
Wydajemy potwierdzenia wykonanych przeglądów i napraw pojazdów kolejowych specjalnych (dopuszczenie do użytkowania) umożliwiające wystawienie przez użytkownika świadectwa sprawności technicznej.
Produkujemy, regenerujemy i naprawiamy podzespoły do maszyn torowych, pojazdów specjalnych i pomocnicznych.
Wykonujemy profesjonalną diagnostykę oraz naprawę elementów i podzespołów elektronicznych układów sterowania i automatyki oraz elementów hydrauliki siłowej.