Linia kolejowa 275: Miękinia – Środa Śląska

W 2023 r. wykonaliśmy wzmocnienie nasypu kolejowego wraz z udrożnieniem odwodnienia na odcinku Miękinia – Środa Śląska linii kolejowej nr 275.

Osiadanie nasypu kolejowego w tym miejscu było przez wiele lat powodem wprowadzania ograniczeń prędkości dla pociągów. Z uwagi na okoliczny podmokły teren, jego poprzeczne nachylenie względem linii kolejowej oraz niedrożność przepustów i rowów odwadniających porośniętych roślinnością charakterystyczną dla obszarów podmokłych, tworzyły się zastoiska wodne, co doprowadziło do ciągłego osiadania nasypu i deformacji toru. Dodatkowo stwierdzone zostały siedliska bobrów, które zadomowiły się na tym podmokłym terenie.

Główne prace

Film z realizacji

Dolkom Sp. z o.o.  jako Generalny Wykonawca zatrudnił firmę Geobear do wykonania wzmocnienia nasypu z wykorzystaniem metody iniekcji z żywicy geopolimerowej. Dodatkowo zakres prac obejmował udrożnienie przepustów i rowów odwodnieniowych, przywracając sprawność systemu odwodnienia, odbudowę ław torowiska, a także przeniesienie siedlisk bobrów pod nadzorem teriologa. Końcowym etapem prac było uzupełnienie podsypki tłuczniowej i mechaniczne podbicie toru z wykorzystaniem nowoczesnej podbijarki torowej UNIMAT 09-32/4S Dynamic o wydajności do 1500 m/h, co umożliwiło przywrócenie prędkości na tym odcinku do 160 km/h.